verzenden en ophalen

Hoe verloopt de verzending?

Op het moment dat het pakket bij het sorteercentrum van PostNL binnenkomt, ontvang je een mail van PostNL met de track & trace code om de zending te volgen. Ook kun je de zending volgen in de PostNL app.

PostNL komt de volgende dag (m.u.v. zondag) op het door jou opgegeven adres langs om het pakket af te leveren. 


Ben je niet thuis?

Dan bezorgt PostNL het pakket bij de buren. Lukt dit niet, dan wordt het pakket na de eerste bezorgpoging* naar het dichtstbijzijnde PostNL-punt gebracht. In je e-mail en in de PostNL app kun je bekijken waar je je pakket kunt ophalen. 

Het pakket wordt een week bewaard bij het PostNL-punt. Wanneer je het pakket niet in ontvangst hebt kunnen nemen en geen actie richting PostNL of ons hebt genomen, dan retourneert PostNL de bestelling naar ons.

Je kan, in overleg met ons, je bestelling opnieuw laten verzenden. Voor het opnieuw verzenden brengen we € 4,95 bij je in rekening. Na ontvangst van de betaling spreken we een nieuwe bezorgdag met je af.  

Voor avondbezorgingen geldt wel een tweede bezorgpoging de volgende dag (m.u.v. zondag).

* Omdat pakketten geen tweede keer meer mee hoeven in de bus scheelt dat onnodige kilometers en dus CO2-uitstoot. De ruimte in de pakketbussen wordt zo beter benut en daarmee kan PostNL die capaciteit optimaler inzetten.

 

Wat zijn de verzendkosten?
               Nederland           België  
pakketpost  > € 50,-        gratis        gratis  
pakketpost  < € 50,-        € 4,95        € 4,95  

We verzenden enkel met pakketpost voorzien van een Track & Trace code.


International delivery

If you would like to order from or to another country, that is also possible. Please note that the delivery will take a bit extra time. Exact delivery times vary per country and are hard to predict. The costs for the different countries are as follows:

Germany: € 6,95 (free in case order value exceeds € 75)
Luxemburg: € 9,95
France, Denmark, Austria and Italy: € 14,95
Portugal and Spain: € 17,95
Finland, Sweden, Ireland, Hungary, Czech Republic and Poland: € 19,95

For other countries, please contact us: info@ilovespeelgoed.nl or +31 (0)30 30 30 052.

Wanneer versturen jullie mijn bestelling?

Is je bestelling op werkdagen voor 22.00 uur bij ons binnen? Dan versturen we je bestelling dezelfde werkdag nog. Je kunt in de checkout zelf een gewenste bezorgdag kiezen.

Op de ochtend van de levering informeert PostNL je over de verwachte levertijd. Onze ervaring is dat 99%* van de pakketten op de door jou gekozen dag afgeleverd wordt.

Verzending op feestdagen
Op feestdagen verzenden we geen bestellingen. Je bestelling versturen we de eerstvolgende werkdag.

* Bestel op tijd, we kunnen je geen garantie verlenen ten aanzien van de bezorgdag.

Ik heb mijn bestelling nog niet ontvangen.

Er kunnen verschillende redenen zijn waarom je je bestelling nog niet hebt ontvangen. Om erachter te komen waar je pakket is, kun je de volgende stappen doorlopen:

1. Controleer de door jou gekozen afleverdag
Controleer in de bevestigingsmail van je bestelling de door jou gekozen afleverdag. Misschien heb je voor een bepaalde afleverdag gekozen? Als de afleverdag in de toekomst ligt en je wilt je bestelling toch liever eerder ontvangen, dan kun je contact opnemen met onze klantenservice.

2. Controleer de track & trace code
De track & trace code heb je van de PostNL of GLS ontvangen. Het kan zijn dat het levermoment is verschoven, omdat het depot je pakket niet op tijd kon verwerken of omdat de bezorger onderweg vertraging heeft opgelopen. Geeft de track & trace code aan dat je pakket bezorgd is? De kans is groot dat je pakket bij de buren is bezorgd.

Sommige artikelen met grote afmetingen verzenden we met vervoerder GLS. Leveringen via GLS kunnen 2 à 3 dagen langer duren. Meer informatie hierover vind je bij het betreffende artikel op onze website.

Heb je bovenstaande stappen doorlopen en is dit allemaal niet van toepassing? Mail dan je bestelnummer naar info@ilovespeelgoed.nl. We nemen direct contact voor je op met PostNL en informeren je zodra we nieuwe informatie hebben. Onze klantenservice is aanwezig van maandag t/m vrijdag tussen 9.00 uur en 17.00 uur.

Ik heb geen track & trace code ontvangen.

Zodra jouw pakket bij de PostNL of GLS is ingescand, ontvang je per e-mail de track & trace code. Deze mail ontvang je op de avond voor de gewenste afleverdag.

Controleer voor alle zekerheid de gewenste afleverdag, deze dag vind je terug in de bestelbevestiging. Check ook het mapje 'SPAM - ongewenste e-mails'. Het komt nog wel eens voor dat de mail met de track & trace door de SPAM-filter wordt tegengehouden.

Heb je geen mail ontvangen? Dan kun je je bestelnummer mailen naar info@ilovespeelgoed.nl. We sturen je dan alsnog de track & trace code.

Kan ik mijn bestelling bij een PostNL punt afhalen?

Ja, je kunt je pakket te laten bezorgen bij een PostNL-punt. In het afrekenscherm kun je het gewenste PostNL-punt selecteren.

Is je pakket al onderweg? Dan kun je je pakket vaak nog laten bezorgen bij een PostNL-punt. Dit doe je als volgt:

  1. Ga naar de track & trace pagina van PostNL (of PostNL app) en vul de track & trace code en je postcode in.

  2. Klik op ‘bezorging wijzigen'. Dit kan vanaf het moment dat PostNL je pakket heeft ontvangen, de status staat dan op ‘Gesorteerd’.

  3. Kies het gewenste PostNL-punt.

Wil je berichten ontvangen zodra de status van je pakket verandert? Dat kan in de PostNL-app via ‘Account’ - ‘Notificaties’.

Het pakket blijft 1 week op het PostNL-punt liggen. Hierna wordt het retourgestuurd naar ons.

Kan ik mijn bestelling bij jullie ophalen?

LET OP: in verband met de verhuizing van ons magazijn is je bestelling ophalen tijdelijk niet mogelijk.

Ja dat kan. Op maandag tot en met vrijdag tussen 9.00 tot 16.30 uur kun je bestelling ophalen in Utrecht. In het weekend zijn wij gesloten.

Plaats online een bestelling en vink in de checkout bij stap 2 'Verzendwijze' de optie 'Zelf ophalen in Utrecht' aan. Je betaalt uiteraard geen verzendkosten.

Je ontvangt een e-mail zodra je bestelling klaarstaat. Vaak is dit al binnen een uur na het plaatsen van je bestelling. Dus ook voor 'last-minute' bestellingen kun je bij ons terecht!

Let op: het is belangrijk dat je pas naar ons toe komt nadat je deze mail hebt ontvangen. Zodra de order gepickt en verwerkt is in ons magazijn, wordt deze mail automatisch naar je verstuurd.

Ons kantooradres:
ilovespeelgoed.nl
Gietijzerstraat 56
3534 AV Utrecht

+31 (0)30 30 30 052 

Ps. Bezoek aan het magazijn en betalen ter plaatse (zowel contant als met pin) is helaas niet mogelijk.

Wat gebeurt er met mijn pakket als ik niet thuis ben?

Ben je niet thuis? Dan bezorgt PostNL het pakket bij de buren. Lukt dit niet, dan wordt het pakket na de eerste bezorgpoging* naar het dichtstbijzijnde PostNL-punt gebracht. Via de track & trace of in je PostNL app kun je bekijken waar je je pakket kunt ophalen. 

Het pakket wordt een week bewaard bij het PostNL-punt. Wanneer je het pakket niet in ontvangst hebt kunnen nemen en geen actie richting PostNL hebt genomen of ons, dan retourneert PostNL de bestelling naar ons.

Je kan, in overleg met ons, je bestelling opnieuw laten verzenden. Voor het opnieuw verzenden brengen we € 4,95 bij je in rekening. Na ontvangst van de betaling spreken we een nieuwe bezorgdag met je af.  

 

Omdat pakketten geen tweede keer meer mee hoeven in de bus scheelt dat onnodige kilometers en dus CO2-uitstoot. De ruimte in de pakketbussen wordt zo beter benut en daarmee kan PostNL die capaciteit optimaler inzetten.